Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 oktober 2011, 12:10
Poolia bemannar om bland sina reklambyråer. Samarbetet med Volt är över, istället går King in som strategisk byrå och Hangar i C2 nätverket tar rollen som produktionsbyrå på kontot.
– Vi har avvecklat samarbetet med Volt under våren och ersatt dem med två byråer, säger Katarina Fredén, som är marknadschef på Poolia Sverige sedan januari i år till Resumé.
Bemanninsbranschen är på stark frammarsch, och konkurrensen mellan aktörerna är stenhård.
Nu väljer Poolia att stärka sina positioner genom att välja två nya byråer.
Det var i augusti 2009 som Poolia valde Volt som huvudbyrå efter 13 år ihop med ANR BBDO.
Men under denna vår och sommar har man alltså avvecklat samarbetet med Volt, efter bara två år ihop.
Istället väljer man att förlägga jobbet på två byråer. King tar den strategiska biten och Hangar den produktionsmässiga biten.
Fakta:
Poolia finns i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Finland och Danmark.
2010 omsatte Poolia AB 1 3 miljarder kronor, resultatet efter finansnetto landade på – 48 miljoner.
Delårsrapporten januari till juni 2011 visar att intäkterna för Poolia uppgick till 566,8 (487,8) miljoner, en tillväxt om 16 procent.
På reklamsidan fick Poolia sitt stora genomslag för några år sedan med manerét ”Behöver du hjälp – ring Poolia” som rullade tung i tv, signerat Garbergs.
Tero Marjamäki