Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 Maj 2009, 13:30
Smicker vann RM-byråpitchen för Poolia. Nu lanseras det nya konceptet ”De utvalda”.
Bild av det nya utskicket
Poolia gick under våren ut i en RM-byrå pitch. Vinnare blev Smicker. Enligt Poolia var Smicker den byrå som bäst förstod företagets varumärkesvärden och som bäst kunde uttrycka och kommunicera dessa.
Nu släpps det nya konceptet. Enligt Annelie Orbe, planner på Smicker, fokuserar det nya konceptet ”De utvalda” och den nya designen på personliga relationer. Konceptet utgår från Poolias kärnverksamhet rekrytering och uthyrning.
– Ett nytt inspirationsmail kallat ”De utvalda” syftar både på att kunden är speciell för Poolia men också att den personen de rekryterar eller hyr från Poolia är speciellt utvald just för dem.
Kund: Poolia
Uppdragsgivare: Katarina Fredén Andreasson
Arbetsgrupp Smicker:
CD – Pepe Larsson
PL – Annelie Orbe
AD – Oscar Bengtsson
Copy – Jesper Tillberg
PrL – Therese Bjuråker
Linda Fagerlind