Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 Maj 2013, 08:54
När artisterna till Popagandafestivalen släpps sker det inte genom att skicka ut ett brett pressmeddelande. Startfältet kommer i stället att presenteras via en liveintrotävling på nattklubben Trädgården i Stockholm. Bakom konceptet står Saatchi & Saatchi.
Årets Popagandafestival äger rum mellan 30-31 augusti på Eriksdalsbadet i Stockholm. I vanliga fall släpps artistbokningarna stegvis. I år pumpar Popaganda ut alla bokningar på en gång.
I stället för att skicka ut en pressrelease och trycka upp affischer så kommer artistsläppet att ske när Popaganda har releasefest på Trädgården i Stockholm den 30 maj.
Här kommer tre gästartister att framföra låtar av artisterna som är klara för sommarens festival. Spelningarna livestreamas också på festivalens hemsida.
Publiken på plats och de som följer eventet hemifrån deltar i en stor liveintrotävling via Twitter. Under varje låt gissar man på vilken artist som spelas. Den som först twittrar rätt artist och använder #popa13 vinner biljetter till festivalen.
För varje korrekt gissning som kommer in så tänds ett artistnamn upp på affischen. Publiken och journalisterna på plats får alltså gissa fram den kompletta affischen.