Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 November 2009, 14:40
Stockholms Hundforum vill i sin senaste kampanj kommunicera att man är mer än bara ett hunddagis som passar hundar om dagarna.
De ägnar sig även åt valpträning, hundpsykologi och ser till hundens behov av mental och fysisk stimulans. Det sistnämnda har de även tagit fasta på i sin senaste kampanj. Lösningen: en boxerhund som blir påkommen med att porrsurfa.
– Vi ville ta ut svängarna och dramatisera hela tänket ”en meningsfull sysselsättning” på ett roligt sätt med glimten i ögat, säger Jan Tallroth, projektledare på Jung von Matt.
– Vi hade visserligen kunnat spela på det klassiska – söndertuggade tofflor och möbler – men det hade troligen inte blivit lika uppmärksammat. Förhoppningsvis blir det här en snackis bland hundägare, och en tankeställare om att ge sin hund en roligare vardag.
Kampanjen startar vecka 45 och kommer att gå i innerstadstidningar.
Kund: Sthlm Hundforum
Byrå: Jung von Matt
Uppdragsgivare: Susanna Bergersen och Evelina Näsholm
Arbetsgrupp: Mikael Kriisa, Petter Dixelius, Leon Phang, Jon Palmqvist, Jan Tallroth, Sven Prim fotograf, Pacho hundmodell
Tero Marjamäki