Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Porsches spektakulära printannons – med led-teknik

Publicerad: 14 April 2016, 12:17

Porsches nya annons.

Foto: Adweek.com

Är det så här framtidens annonsering ser ut? Porsche skapar en extraordinär printannons med hjälp av led-lampor.


Ämnen i artikeln:

PorscheAnnonseringVarumärkeAnnonsPrintannons

Lyxbilen Porsche drar blickarna till sig samtidigt som de öppnar ett nytt annonsformat. Tillsammans med reklambyrån Cramer-Krasselt har Porsche skapat en annons i aprilnumret av tidningen Fast Company som visar nya Porsche 911 i en ny dimension – med led-teknik. Det skriver Adweek.

I tidningen visas en bild av bilen, tillsammans med tre knappar. Genom att trycka på knapparna så lyser annonsen upp grafik och visar information om bilens aerodynamik, digitala system och turboladdad motor. Knapparna har skapats tillsammans med företaget Americhip.

– Varje kontakt med varumärket Porsche bör vara motsatsen till det vardagliga, eftersom det är vad varje Porsche är utformad och konstruerad för att vara, säger Rick Standley, creative director på Cramer-Krasselt, till Adweek.

Fast Company innehållande annonsen kommer att tryckas i 10 000 exemplar, vilket är ungefär tio procent av magasinets prenumerantskara. De läsare som får ta del av tidningen bor, enligt Adweek, i välbärgade områden i närheten av Porscheåterförsäljare.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.