Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 oktober 2012, 09:38
Jessica Folcker är ett av Porteurs cykelbud.
Porteurs förra kampanj vann guld på Lovie Awards. Nu följer byrån upp succén med lanseringen av #buymilkgivemilk. Med start i dag budas mjölk av kändisar på cykel. Pengarna går till UNICEF:s välgörenhetsprojekt.
Ämnen i artikeln:
Paolo RobertoI dag har stockholmarna chansen att beställa ett cykelbud med mjölk via Porteurs kampanjsajt. Med det tar man tillbaka den gamla urbana traditionen med mjölkbud på cykel.
Man förstärker kampanjen med möjligheten att få mjölken av en kändis. Jessica Folcker och Paolo Roberto levererar mjölken. Själva mjölkbudet är gratis i Stockholms innerstad. En liter av Skånemejeriers mjölk kostar 98 Kr.
Alla pengar går till välgörenhetsprojektet högenergimjölk för utsatta barn via UNICEF.
Bakom kampanjen står Fellow Porteur; Patrick Dry, Martin Cedergren, Fredrik Widén. För digital produktion står The Brewery och filmproduktion The ReelMacoy.
Ämnen i artikeln:
Paolo Roberto