Reklam
Positiva Hisingen-nyheter - årets konsumentsajt
Publicerad: 7 oktober 2014, 09:18
Göteborgsbyrån Welcom har vunnit kategorin "Årets bästa konsumentsajt" av Svenska Publishing-priset. Priset gäller HSB-uppdraget Hisingen FTW (for the win). Det går enkelt förklarat ut på att rapportera positiva saker om Hisingen.
KB
Karl-Johan Byttner
Priset delades ut av Alexandra Pascalidou i Stockholm under måndagskvällen och juryns motivering löd: "/.../kul sajt med lobbyism på hög nivå".
- Det är extra roligt att det handlar om Göteborg och både roligt och inspirerande att vi uppmärksammas för ett innehåll över tid, säger Joakim Brinkenberg, vd på Welcom till GP.
Hisingen FTW består av en blogg, ett instagramkonto och en Facebook-sida där man rapporterar positiva saker om Hisingen – uppdraget kommer från HSB.
- De menar att allt som skrivs om Hisingen som är positivt och som ger en annorlunda bild är bra och gynnsamt för HSB och för hela Hisingen. Så vi ville prova vad som hände om vi använde en blogg och den sociala världen, säger Joakim Brinkenberg till GP.
Han menar att projektet visar att man inte behöver vara jättestor för att göra sin röst hörd, utan att små och positiva händelser kan bli rejält uppskattade.
Svenska Publishingpriset har funnits sedan 1990-talet och juryn bedömer tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker, men också just webbplatser.