Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Positivt 2007 för Konovalenko

Publicerad: 14 februari 2008, 15:15

Den Malmöbaserade reklambyrån Konovalenko hade ett positivt år 2007. Byråintäkten ökade med sex miljoner kronor och vinsten fördubblades jämfört med året innan.


Bild från Konovalenkos kampanj för Nibe.

Från att ha legat på en jämn intäktsnivå de senaste sex åren ökade plötsligt reklambyrån Konovalenko under förra året. Totalt steg byråintäkten från 8,3 till 14,3 miljoner kronor. Det uppger Rapidus.

Enligt Konovalenko beror en stor del av framgången på att byrån under året fick flera nya storkunder. Några exempel är Pergo, Nibe, bostadsområdet Victoria Park och Beijertech.

Konovalenko valde också att bredda sin marknadskommunikation under 2007, från att enbart vända sig mot konsumenter till att även inkludera företag.
– De stora konsumentvaruföretagen slår allt oftare samman och tar bort mindre märken. Det innebär att det blir färre varumärken att marknadsföra, samtidigt som det kommer fler uppdrag i den andra kategorin, säger Mikael Signell, vd för Konovalenko, till Rapidus.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.