Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Posten firar jul med världens största memoryspel

Publicerad: 30 november 2012, 12:35

I går vann Åkestam Holst och Posten en 100-wattare i producentkategorin för kampanjen "E-handelstestet". På måndag startar Postens stora julkampanj där allmänheten har chansen att vinna julklappar i ett jättememory.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPosten

Åkestam Holst har varit Postens byrå under många år. Nu tar man samarbetet vidare i årets julkampanj för Posten.

Klockan tre på måndag, dagen efter första advent, sjösätter Posten sitt stora Julklappsmemory. I kampanjen kommer hela svenska folket erbjudas möjligheten att mötas i världens största parti memory.

I stället för kortlek och köksbord handlar det om 400 julklappar och en 240 kvadratmeter stor lagerlokal i Västberga.

Om de tävlande hittar två paket med exempelvis en smartphone, vinner du båda. Däremot kan inte julklapparna skickas till samma mottagare.

– December är en viktig månad för Posten och syftet med kampanjen är att lyfta fram Postens produkter och tjänster. När vi spånade på hur vi skulle kunna få Postens paket top-of-mind och stimulera skickandet dök idén om ett memoryspel upp. Eftersom man vinner två identiska klappar är brasklappen att man inte får skicka båda paketen till sig själv. Det är ju lika roligt att ge som att få, säger Joakim Labraaten copywriter på Åkestam Holst, till Resumé.

Livespelet kommer att direktsändas på kampanjsajten och pågår så länge det finns paket kvar.

– Digitaliseringen har inneburit en stor omställning för Posten. Även om Posten idag delar ut färre fakturor, skickas det fler och fler paket på grund av E-handelns tillväxt. Postens roll i samhället är hela tiden i förändring och vår uppgift är att hela tiden förtydliga den, säger Joakim Labraaten  och fortsätter:

– Tillsammans med Posten utvecklade vi tjänsten "Riktiga vykort" någon gång i mitten på 00-talet för att modernisera och stimulera skickandet av vykort. Folks behov förändras och man måste liksom hänga på. Nej, förresten. Man måste ligga steget före.

Som produktionsbolag bakom den digitala produktionen och studiobygget står IT'S SHOWTIME & From Stockholm With Love.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPosten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.