Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Posten och Google i offensiv mot reklambranschen

Publicerad: 20 oktober 2010, 09:29

En ny reklamtjänst är här med två tunga aktörer i förarsätet. Posten och Google har gjort en sajt för att sätta ihop en kampanj som kombinerar direktreklam med Googleannonser. – Vi vet att det finns ett behov, säger Stefan Lundström chef för reklam och media på Posten.


Ämnen i artikeln:

PostenGoogle

Gustav Radell är marknadschef på Google Sverige och hoppas nu bli framgångsrik i reklambranschen också.

Sajten heter Reklamfixaren och ska enligt de ansvariga vara enkel att använda. Tjänstens målgrupp är småföretagare som vill marknadsföra sig men inte valt att anlita någon reklambyrå.

– Vi ser ett stort intresse bland svenska småföretagare att testa enkla och effektiva reklamlösningar. Med Reklamfixaren kan man nu enkelt kombinera två kanaler: DR och annonsering på Google, säger Gustav Radell produkt- och marknadschef på Google Sverige.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

PostenGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.