Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Posten upphandlar ny mediebyrå

Publicerad: 1 Juli 2008, 12:58

Posten inleder en ny upphandling av mediebyrå. – Vi räknar med att klara vid årsskiftet, säger Per Mossberg, Postens kommunikationsdirektör.


Starcom är den mediebyrå som i dag innehar uppdraget. Posten har ännu inte beslutat vilka och hur många mediebyråer som ska bjudas in till pitchen.

– Det är ett beslut som vi fattar efter sommarsemestrarna, säger Per Mossberg.

Hur stort är uppdraget?

– Det är inget vi kommunicerar, men det är hyggligt stort.

Posten är en av Sveriges största reklamköpare. Enligt Sifo reklammätningar köpte bolaget medieutrymme för närmare 100 miljoner kronor förra året.  

Tidigare i år avbröt Posten en pågående reklambyråupphandling sedan fusionsplanerna med Danska posten blev kända.

Åkestam Holst fick därmed fortsatt förtroende.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.