Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Posten valde paketlösning

Publicerad: 23 mars 2011, 16:08

Om två veckor går Posten ut i en ny stor kampanj med Sveriges alla företag som målgrupp. – Vi vill visa att vi är en kompetent logistikpartner och en viktig länk för svenskt näringsliv, säger Markus Trautmann, kommunikationschef för Posten Logistik Sverige.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPosten

truetrue2020-03-02T16:56

I morgontidningar, affärspress och branschpress, i radio på nätet och via dr kommer den nya kampanjen att basuneras ut. Syftet är att öka kännedomen om Postens pakettjänster i Sverige, och temat är ”Sveriges viktigaste paket skickas med Posten”.
– Någonstans finns en person som väntar på just sitt paket. För oss är därför alla paket Sveriges viktigaste, berättar Markus Trautmann och fortsätter.
– Med kampanjen vill vi skapa en starkare relation till våra befintliga kunder och tala om för dem som inte är våra kunder i dag att vi kan hjälpa dem.
– Vi vill också visa att vi är en kompetent logistikpartner och en viktig länk för svenskt näringsliv. Samtidigt vill vi öka kunskapen och känne­domen om Postens paketerbjudanden och hur vi kan hjälpa företag att bli mer ­effektiva så att de i sin tur får fler nöjda kunder.

I printannonserna, som är huvudmedium, dramatiserar man budskapet genom att man har bytt ut en vital del i en människas vardag mot ett paket. I en annons syns detta exempelvis genom att man har bytt ut en fotografs kamera mot ett paket.
– Det är inte upp till oss att avgöra vad som är ett viktigt paket, utan vi slår ett slag för en paketdemokrati, där vi ser alla paket som Sveriges viktigaste, säger Tor Lemhag, copy på Åkestam Holst.

Även på nätet och i radio fantiserar och skruvar man på vad som skulle kunna finnas i ett paket.

Kampanjen riktar sig till svenska företag som har behov av att skicka paket och den löper under veckorna 14–16.

Utöver de stora kanalerna kommer budskapet också att synas på alla Postens last- och skåpbilar, genom att bilarna folieras så att det ser ut som att man ser in i bilarna, med alla paket som fraktas.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPosten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.