Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Postens satsning gav full effekt

Publicerad: 29 november 2012, 15:03

Postens test gick hem hos målgruppen.

Posten och Åkestam Holst belönas men 100 watt i producentkategorin för kampanjen "E-handelstestet". Juryn hyllar det nytänkande och relevanta greppet som verkligen träffade målgruppen.


Kvällens första vinnare koras i producentkategorin, och högst upp på pallen hamnar Postens e-handelstest som Åkestam Holst har utformat.

Syftet med kampanjen var att lyfta fram bolaget som den givna partnern för alla som säljer saker på nätet.   Juryns motivering lyder:

"Här visar Posten att de menar allvar med att vara e-handlarens bäste vän. Genom att kommunicera med hög relevans och respekt får man en stor del av den kräsna målgruppen att engagera sig en lång stund framför datorn med ett interaktivt DR-utskick. Och i efterhand kommer den överraskande poängen – att mottagaren i själva verket var medskapare av utskicket - till sig själv.  Det smarta greppet övertygade både målgruppen och 100-wattsjuryn."  

De vinner också:
75 WATT
Dina Försäkringar, Grävmaskinsmästaren postar brev, TOL Tackolov
Tele2 Business, Frank gets down to business, Forsman & Bodenfors  

50 WATT
Luleå Näringsliv AB, The Node Pole, Prime
Team Sportia, Sportkronan – Team Sportias stöd till Sveriges idrottsföreningar, Welcom

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.