Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Postens sista fördel

Publicerad: 16 november 2011, 07:12

Amerikanska posten The U.S. Postal Service rapporterar om en förlust på 5,1 miljarder dollar.
Och nu gör man reklam för den sista fördelen med att skicka brev.


The U.S. Postal Service ligger riktigt illa till och amerikanska regeringen jobbar hårt för att servicen ska överleva. Storsäljaren First-Class Mail har minskat med 6 procent det senaste året.
– Den fortsatta övergången från First-Class Mail till digtalt understryker behovet att banta vår infrastruktur och förändra affärsmodellen, säger Joe Corbett, finanschef på The U.S. Postal Service.

Men brevbärarna har inte gett upp hoppet om det utburna brevet. En ny reklamfilm, gjord av Cambell-Ewald, påpekar man att traditionell analog post inte sprider virus eller kan bli hackad. Det sista är kanske inte riktigt sant eftersom ingen rekommenderar att skicka kontanter i brev, påpekar Adage.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.