Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Postnord hyllar Sveriges samlare

Publicerad: 9 Maj 2019, 11:21

Postnord fortsätter satsa hårt på content. Denna gång har man tillsammans med Borg & Owilli tagit fram en webbserie som ska visa vilken viktig roll man spelar för Sveriges samlare.


Ämnen i artikeln:

PostnordBorg & OwilliReklam

För samlare av alla dess slag är sajter som Ebay, Amazon, Blocket och allehanda forum livsviktiga. I många fall levereras paketen av Postnord, en roll som man i en ny webbserie vill lyfta fram. I serien får tittarna följa Viktor som samlar på jeans, Anna-Clara som har dignande samlingar av 1800- och 1900-talsmode, Heidi med sina 7000 tv-spel och Ulrika som samlar på keramik. Serien utgår från samlarnas samlingar och är tänkt att visa på hur Postnord är en möjliggörare för olika passioner.

– Vi har med den här webb tv-serie velat visa på det emotionella värdet i saker, och hur passion för föremål från all världens hörn möjliggörs med modern teknik där vi är en naturlig del i processen, säger Thomas Backteman, kommunikationsdirektör på Postnord.

Kampanjen är framtagen i samarbete med contentbyrån Borg & Owilli. Som komplement till filmerna har man även tagit fram en kampanjsida där de medverkande berättar om sina samlingar.

– Det har varit otroligt roligt att få jobba med ett varumärke som engagerar väldigt många runt om i landet. Vi ville med 'Min Passion' skapa en contentproduktion som kunde engagera lika mycket. Vår förhoppning med serien är att ännu fler ska se PostNord som en möjliggörare på samma sätt som de medverkande i serien gör, säger David Borg, kundansvarig och creative director på Borg & Owilli.

Arbetsgrupp:
PostNord
Aniella Svensson, Content Manager
Malin Nordén, Head of Content
Tobias Wagner, Reklam, PR och informationschef
Julia Spector, Press- och internkommunikationschef
Anna Kjellander, Social Media Manager
Johanna Etzén, Webbredaktör
Maria Dahlbeck, Webmaster

Borg & Owilli:
David Borg, Creative Director
Amina Korlat, Projektledare
Emma Larsson, Grafisk designer
Lovisa Olai, Content Manager
Michaela Hamilton, Senior konsult
Felix Jörneman, Kreatör
Erik Reimers, Art Director

NewNew:
Tilde Franzén, Exekutiv producent
Lisa Sjösten, Producent
Farzad Farzaneh, Regissör

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PostnordBorg & OwilliReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.