Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

PostNord väljer F&B

Publicerad: 21 Maj 2013, 14:50

PostNord anlitar F&B.

PostNord har upphandlat reklambyrå för koncernens strategiska logistikerbjudande – Posten Logistik. Fem byråer slogs om uppdraget – valet föll på Forsman & Bodenfors. Samarbetet inleds omgående.


Ämnen i artikeln:

PostNordForsman & BodenforsÅkestam & HolstF&B

– Bland de välmeriterade reklambyråer som deltagit i upphandlingen  utföll den samlade bedömningen till Forsman & Bodenfors fördel. Vi  ser fram emot samarbetet och har högt ställda förväntningar på  resultatet, säger PostNords kommunikationsdirektör Per Mossberg i en  kommentar.

Resumé har tidigare berättat att PostNord planerade att gå ut i en reklambyråpitch redan 2009.

Planerna  har dock skjutits på fram under flera år, men nu står det alltså klart  att Forsman & Bodenfors har vunnit pitchen där totalt fem byråer har  deltagit för att slåss om ett nordiskt uppdrag åt Posten Logistik – Per  Mossberg har inte velat uppge vilka byråer det rör sig om eller hur  mycket uppdraget är värt.

Logistikerbjudandet samlades under varumärket  PostNord Logistics från och med hösten 2012.  Erbjudandet omfattar odag logistiklösningar i de nordiska länderna och Tyskland - logistikdelen  stod för drygt en tredjedel av koncernens nettoomsättning under  2012.

Genom ytterligare förvärv samt organisk tillväxt vill PostNord  bredda sitt erbjudande och sin marknadstäckning.
– Den nordiska  logistikaffären har hög prioritet i koncernens strategi och  marknadskommunikationen ska utveckla positionen som det naturliga  förstahandsvalet som logistikpartner i Norden, säger Per Mossberg i en kommentar.

PostNord bildades  genom ett samgående mellan Post Danmark A/S och Posten AB år 2009. Koncernen har 40 000 medarbetare och omsatte 39 miljarder kronor under  2012.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.