Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Powerades största satsning

Publicerad: 17 April 2009, 13:18

Powerade kör igång sin största marknadsföringssatsning någonsin. Målet - att ta en amatörsportare och träna honom till att genomföra Powerade Triathlon i augusti.


Ämnen i artikeln:

UMGIUM

Kampanjen ”Never Give Up” gick i Irland 2007. Försäljningsvolymen ökade under det året med 42,5 procent. Framgången gjorde att Powerade nu testar kampanjen i Sverige.

Allt startade med en reklamfilm i TV6 och Viasat Sport där Powerade uppmanade folk att söka till kampanjen. Tränare för satsningen är brottaren Martin Lindberg och triathlonmästaren Joachim Willén. Totalt 5 257 personer sökte. Teddie Holmberg valdes ut.

– Vi har redan fått ett otroligt genomslag i början av kampanjen och det ser ut som att den blir minst lika framgångsrik som den som genomfördes i Irland, säger Sanna Pennanen, produktchef på Powerade.

Nu börjar träningen. Under hela träningsperioden fram till tävlingsdagen i augusti kommer kampanjen att stöttas av fortsatta satsningar i TV6 och Viasat Sport. Dessutom kommer man kunna följa Teddie Holmbergs utveckling på en blogg på Aftonbladet.se. Kampanjen består även av butiksaktiviteter, print och pr-satsningar.

Kampanjen är signerad UMG och IUM.

Målet med kampanjen är att berätta att Powerade är den perfekta sportdrycken för personer som vill satsa på sin träning.
– Det vi vill visa med kampanjen så länge man tror på sig själv och inte ger upp finns det inga gränser för vad man kan åstadkomma, säger Sanna Pennanen.

Kampanjen stöttas av Svenska Triathlonförbundet.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

UMGIUM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.