Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Preem till Forsman & Bodenfors

Publicerad: 1 Februari 2010, 15:13

Forsman & Bodenfors blir huvudbyrå för Preem. – Det stämmer. Bläcket på kontraktet har precis torkat, säger Marie Bark, chef för marknadskommunikation på Preem.


Ämnen i artikeln:

PreemForsman & Bodenfors

Preem är ett nytt uppdrag för reklambyrån Forsman & Bodenfors.

De allra flesta förknippar Preem med bensinmackskedjan. Men det är egentligen företagets minsta del.
– Vi är faktiskt Sveriges tredje största exportbolag, säger Marie Bark.

Och just att så få känner till Preems verksamhet är det som Forsman & Bodenfors ska ändra på. Uppdraget går till byrån efter en tids diskussion.
– Vi har inte gjort någon pitch utan haft en dialog med Forsman & Bodenfors. Deras syn på kommunikation och vad de ville åstadkomma med Preem stämde väl överens med våra egna idéer.

Bland annat ska Forsman & Bodenfors hjälpa Preem att kommunicera Preems miljö och hållbarhetsarbete. Preem har tidigare jobbat med ett antal specialistbyråer. De kommer att fortsätta jobba med uppdraget, men det är Forsman som är huvudbyrå.

Hur mycket Preem ska satas på marknadsföring vill Marie Bark inte svara på.
– Men vi kommer inte att minska. Att börja jobba med en ny partner är också en satsning – allt är inte pengar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

PreemForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.