Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Premiär för SAS-vinnarens reklamfilmsidé

Publicerad: 4 december 2012, 09:55

En stillbild från reklamfilmen.

I morgon har SAS nya reklamfilm premiär. Idén kom från resenär som deltog i det krisande flygbolagets reklamtävling.


Ämnen i artikeln:

CP+BSAS

Det har varit en minst sagt tuff höst för SAS, men nu börjar man pumpa ut reklam som vanligt igen.

I somras lanserade man tävlingen "Min reklamfilm" och fick totalt in  3000 bidrag och i snitt spenderade varje tävlande 14 minuter på  tävlingssidan på sas.se.

Vinnaren, Skellefteåsonen Rikard Rahms manusidé är nu inspelad och har  ett budskap som går i linje med att SAS har Sveriges bästa tidtabell  vilket också var temat för tävlingen.

– Idén kommer ifrån en av SAS resenärer som deltog i vår  reklamfilmstävling. Vinsten var att få se sin idé i SAS tv-reklam. "Min  reklamfilm" går helt i linje med att ha en öppen, ärlig och nära dialog  med våra kunder, säger Ulf Hermansson-Samell, marknadchef för SAS i  Sverige i en kommentar.

Inför premiären den 5 december på TV4 har SAS även lanserat en trailer  från inspelningen med vinnaren Rikard Rahm som finns här.

Ursprungsidé till tävlingen kommer från Wunderman Stockholm och  konceptidé av Storytelling är framtagen av Mary Lee Sjönell på TNLSA  (The Next Level of Storytelling) i samarbete med RundfunkMedia och  TwoFatboys.

Reklamfilmens regissör är Bill Schumacher på Lunatic Speed och  reklambyrå är CP+B. Filmen är inspelad på Arlanda Airport i nära  samarbete med Swedavia.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

CP+BSAS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.