Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pressbyrån fortsätter satsa på mellanmål

Publicerad: 10 Oktober 2011, 10:19

Pressbyråns satsning på mellanmål fortsätter. Den här gången är det dock inte butikerna utan istället produkterna som får byta namn.


Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

I Pressbyråns ”Mellanmålsbyrån” var det butikerna som fick nya namn, som exempelvis Mellanmålsbyrån, Bananbyrån och Glassbyrån. När man nu fortsätter på den inslagna vägen är det istället själva mellanmålen som får nytt namn.

I reklamen för produkter som Coca-Cola, Läkerol, Wasa Sandwich och Ramlösa kommer det istället för varumärkesnamnet stå ”Mellanmål för alla smaker”.

Kampanjen som går upp i butik i dag, kommer att gå i tunnelbanan, bussar, stortavlor samt som printannonser i DN och Metro. Den externa delen av kampanjen startar nästa vecka.

Pressbyråns tidigare mellanmålskampanj väckte stor uppmärksamhet och fick även en del kritik, eftersom Pressbyrån säljer godis och läsk men kallade sig "Mellanmålsbyrån".

I våras tog man hem ett Guldägg i kategorin Media för ”Mellanmålsbyrån”.

Åkestam Holst är Pressbyråns reklambyrå.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.