Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pressbyrån släpper lussekalender

Publicerad: 30 November 2010, 08:47

En lussekalender och varma lussekatter på reklamplats. Pressbyrån storsatsar inför jul och Lucia.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Pressbyrån går just nu ut med en stor kampanj för kedjans lussekatter. Kampanjen bygger dels på en lussekalender med kuponger som kan lösas in i butikerna, och dels på åtta utomhustavlor som byggs om och utrustas med en utåtstående, varm och lysande lussekatt. Det finns också en digital applikation där Pressbyrån låter användarna ge bort lussekatter till varandra på Lucia.

– Den här kampanjen är ett led i att ladda varumärket Pressbyrån med lite mer glädje och värme samtidigt som vi vill slå ett slag för våra riktigt goda nybakade lussekatter, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån i ett pressmeddelande.

För servicehandelskedjan är lussekattsäsongen en viktigt intäktskälla. I år satsar de på en rejäl försäljningsökning – 75 procent upp mot i fjol – vilket skulle innebära 400 000 sålda katter.

Pressbyråns reklambyrå är Åkestam Holst.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.