Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pressbyrån tar strid mot vuxnas humörsvängningar: ”Behöver mellis”

Publicerad: 20 april 2016, 12:27

Barnen är inte de enda som behöver mellis, anser Pressbyrån.

De flesta föräldrar kan säkert skriva under på att de ibland tappar besinningen. Nu lanserar Pressbyrån kampanjen "Vuxna behöver också mellanmål" – ett upprop från barn som tröttnat på det förargliga beteendet.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Mellanmålet är ofta ett enkelt knep för att få barnen att sluta gnälla. Blodsockret kan helt enkelt behöva fyllas på ibland. Men att humöret ibland sviker gäller inte bara barnen, anser Pressbyrån. Därför tar de – tillsammans med barnen – upp kampen för att även få vuxna att fylla på reserverna på en daglig basis.

– Vi ville vända på begreppen. Hela tiden stoppar vi i våra barn bananer och riskakor för att de ska fungera i vardagen. Men själva tappar vi humöret och tålamodet redan vid tre. Med Pressbyråns breda mellanmålssortiment kanske vi kan ändra på det här beteendet. Så att vi orkar vara de fantastiska förebilder som vi lovade våra barn, säger Lennart Schultz på Pressbyråns marknadsavdeling, i ett pressmeddelande.

En butikskampanj har redan lanserats, men nu släpps också sex webbfilmer ur barnens perspektiv.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst.

Arbetsgrupp:
Art director: Caroline Andersson
Copywriter: Felicia Jensen
Formgivare: Sara Bellafesta
Projektledare: Sara Clewemar
Produktionsledare: Bella Lagerquist
Byråproducent: Leila Widgren
Planner: Simon Stefansson
Produktionsbolag: Thelma/ Louise
Regissör: Anders Helgeson

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.