Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Prime tar fram ny varumärkesplattform åt Nordax

Publicerad: 21 Oktober 2019, 11:06

Prime lanserar en ny varumärkesplattform för Nordax Bank.

Foto: Nordax Bank / Prime

Med den nya varumärkesplattformen vill Nordax framhäva att man är banken som skapar tjänster till målgrupperna andra banker missar. Varumärkesplattformen är framtagen i samarbete med Prime.


Ämnen i artikeln:

PrimeReklam

Bolån för de som jobbar utan fast anställning och lån till pensionärer som inte storbankerna tar emot är exempel på Nordax produkter idag och i bankens affärsidé ligger att leta efter nya grupper som behöver nya lösningar. Varumärkeslöftet "Banken för det nya vanliga" syftar till att avspegla hur banken hittar möjligheter i en omvärld som ständigt förändras.

Den nya varumärkesplattformen och lanseringskampanjen är framtagen av Prime, som varit Nordax Banks kreativa och strategiska partner under snart två år.

LÄS MER: "Bolån för alla som får nobben av storbanken – Prime bakom kampanjen"

– Vi har arbetat stenhårt de senaste åren för att göra skillnad för fler av de kundgrupper i samhället som bankmarknaden fallerar i att möta. En av våra viktigaste satsningar är bolån riktade mot egenföretagare, visstidsanställda och andra grupper som av fel anledning inte passar i den standardiserade mallen. Efter att ha träffat ganska rätt med produkten redan vid lansering förra året känns det otroligt kul att vi nu också satt en ny varumärkesplattform som avspeglar vår roll på marknaden, säger Jacob Lundblad, vd på Nordax Bank, i ett pressmeddelande.

Lanseringskampanjen använder humor för att dramatisera just hur nya tider kräver nya tankesätt och lösningar, genom att skildra hur en skeptiker tar sig an nya fenomen i arbetslivet.

– Nordax är en uppstickare som kavlar upp ärmarna och skapar de produkter man tycker borde finnas – motsatsen till en stelbent slips-på-jobbet-bank. Hur tillgången till banktjänster gynnar och missgynnar olika grupper i samhället är en viktig fråga, men för Nordax känns det helt rätt att lyfta ämnet på ett roligt sätt, kommenterar Ylva Lindberg, kundansvarig för Nordax Bank på Prime.

Nordax Bank - Det nya vanliga from Prime Weber Shandwick on Vimeo.

Arbetsgrupp, Nordax Bank
Jacob Lundblad, VD
Robin Sjöblom, CD
Katarina Alriksson, Customer Experience Manager
Arijana Duvnjak, Content Manager

Arbetsgrupp, Prime
Ylva Lindberg, kundansvarig/strateg
Cecilia von Beetzen, projektledare
Louise Sundström, projektledare
Renée Lorenius, producent
Amanda Engström, planner
Hanna Belander, CD
Felix Holfve, kreatör/AD
Isak Landaboure, kreatör/copywriter
Patrik Wennberg, designer
Edvard Pires Hagman, designer

Produktionsbolag
Esteban

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

PrimeReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev