Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Primes utomhustavla för hemlösa kan vinna i Cannes

Publicerad: 18 juni 2019, 07:57

Nu gör "The Out of Home Project" för Clear Channel entré på Cannes Lions-scenen. Prime-kampanjen får nämligen två vinstchanser i kategorin media.


Ämnen i artikeln:

ReklamCannes Lions 2019

Kampanjen går ut på att visa hemlösa var de ska sova, samtidigt som den utnyttjar möjligheterna med Clear Channels digitala tavlor.

Det hela bygger på insikten att Stockholm Stad öppnar tillfälliga härbärgen när temperaturen faller till under sju minusgrader, men få hemlösa hittar till dessa. Därför aktiverade tavlorna information med avstånd och tid när temperaturen kröp under minus sju.

För det belönas Prime och Clear Channel med två nomineringar i kategorin media. Det är den enda svenska kampanjen som nomineras. Även Bannerboy har varit med och tagit fram kampanjen.

Media
Prime, Clear Channel, "The out of Home Project"
Prime, Clear Channel, "The out of Home Project"

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamCannes Lions 2019

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.