Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 april 2013, 10:14
Carlsberg och WDW Creative har fortsatt sitt samarbete runt Pripps Blå – samarbetet drog igång under förra året. Nu tar byrån modekopplingen och Låt oss presentera-konceptet ytterligare ett steg och drar igång ett samarbete med vintage-butiken Beyond Retro
Beyond Retro. Så lyder namnet på Pripps Blå nya koncept för 2013.
Byrån WDW Creative har vidareutvecklat arbetet kring Låt oss presentera, där man lyfte fram modedesignern Ana Hernández och musikern Gustav Bendt.
Fokus ligger alltjämt på mode och Pripps Blå stärker sitt samarbete med Ana Hernández och modevarumärket Hérnandez Cornet.
Nytt för i år är dock att man också drar igång ett samarbete med vintage-kedjan Beyond Retro.
– Beyond Retro jobbar med ett visuellt uttryck som ligger nära det nostalgiska retro-uttrycket som vi sedan april 2012 har på Pripps Blå. De jobbar med ett tydligt tänk kringhållbarhet och recycling, som är saker som vi vet att de vi jobbar mot är mycket intresserade av, säger Nils Nordqvist, varumärkesansvarig för Pripps Blå i en kommentar.
Det hela inleds med en printkampanj där man lyfter fram Beyond Retros ”färgstarka personal.”
– Vi har länge haft tankarna på Beyond Retro som samarbetspartner för Pripps Blå. Det var faktiskt ett av de första varumärken vi hade uppe på borde när vi pratade om samarbeten. Nu har vi förenat de två företagen, säger Jon Bergsman, kundansvarig på WDW Creative.
Kampanjen drar igång i april/maj i utvald press samt via event hos Beyond Retro. Arbetet pågår dock under hela året.
Annonseringen ska synas i Sonic, Nöjesguiden, Rodeo och ytterligare utvalda magasin.
Kund:
Carlsberg Sverige
Uppdragsgivare: Nils Nordqvist
Arbetsgrupp:
CD: Jon Bergsman
AD: Karin Berggren
Copywriter: Emilia Molin
Produktionsledare: Camilla Heurlin
Fotograf: Kristian Bengtsson
Mediebyrå: OMD
Karl-Johan Byttner