Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pripps delar ut sommarminnen

Publicerad: 14 maj 2014, 09:24

Pripps Blå menar att man länge har setts som ett riktigt sommaröl. 2014 är inget undantag. Pripps har nu kopplat in personligheter inom konst, musik och mode för att dela med sig av sina bästa sommarminnen. WDW ligger bakom kampanjen.


– Det är viktigt för oss att försöka återge den autentiska kärleken till  årstiden, därför delar de medverkande personligheterna med sig av sina  personliga betraktelser, som vi nog alla kan känna igen oss i. Det  speciella sommarljuset, den första kyssen, nattbad och när man cyklar  hemåt på tomma gator, säger Nils Nordqvist, varumärkeschef på Carlsberg  Sverige i en kommentar.

Pripps Blå menar att ölen alltid har varit  sommarölen nummer ett och synonym med sol och salta bad.

Nu låter Pripps  personligheter inom konst, musik och mode dela med sig av sina bästa  intryck och sommarminnen i ett antal filmer.

WDW ligger bakom  kampanjen och filmerna visas på utvalda sajter och kopplas även till   pripps.se, där andra också kan dela med sig av bästa sommarminnen genom  ett interaktivt kalendarium.

Kampanjen består av totalt fyra filmer och inleds vecka 20.

Arbetsgrupp:
Kund: Carlsberg Sverige
Uppdragsgivare: Nils Nordqvist
Byrå: WDW
Arbetsgrupp: Jon Bergsman, cd, Camilla Heurlin, projektledare, Emilia Molin, copywriter och Karin Berggren, ad.
Produktion: Daniel Lundh, regi, Oskar Lundgren, foto.
Mediebyrå: OMD.
Webbyrå: 24 HR.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.