Reklam
Prisas igen för sin marknadsföring
Publicerad: 15 oktober 2015, 13:37
Martia Bertilson, marknadschef på Specsavers. Foto: Svante Örnberg.
För tre år sedan utsågs Martia Bertilson till Sveriges Bästa Marknadschef. Nu vinnar hon igen i kategorin
FT
Fredrik Thambert
År 2011 tillträdde Marita Bertilson som ny marknadschef på Specsavers. Sedan dess har hon prisats för bolagets effektiva marknadsföring, och hunnit med att utveckla sättet de jobbar på. Specsavers har också använt sig av bland andra modebloggaren Petra Tungården, chefredaktören Martina Bonnier och supermodellen Helena Christensen som frontfigurer.
– Under 2012 gick vi igenom vår erbjudande och gjorde många förändringar. När man börjar skruva på alla parametrar, så kan de sammanlagda effekterna bli rätt stora. Vi jobbar ju både nationellt och lokalt och är väldigt nära den dagliga verksamheten i allt vi gör, säger hon.
Specsavers jobbar med en inhousebyrå stationerad på Guernsey samt mediebyrån OMD.
Övriga nominerade i kategorin:
Daniel Noren, Lensway
Thomas Kusoffsky, Smarteyes
Marita Bertilson, Specsavers
Lottie Funck Ekelund, Synoptik
Peter Herte, Synsam