Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 september 2010, 12:02
Ogilvys copywriter, Mikael Ström, börjar på konkurrenten DDB. Han har ett flertal prisbelönta kampanjer bakom sig.
Mikael Ström. Foto: Camilla Palmblad.
– Jag tror att han passar vår profil perfekt för hur vi vill bygga byrån i framtiden. Han är en visionsdriven och begåvad herre och vi har länge haft ögonen på honom, säger Lennart Claesson, ad på DDB Stockholm.
För närvarande befinner han sig i Ryssland för att arbeta med McDonalds. Men i oktober är han tillbaka i Sverige och då hoppas han att han och Mikael Ström blir en slagkraftig kombination. På DDB ska Mikael Ström bland annat arbeta med konton som Nordea, Skoda och Panasonic:
– Så fort jag är tillbaka kommer vi att teama upp direkt, säger Lennart Claesson.
Mikael Ström har bland vunnit Guldägg för Delicato. Han står också bakom en framgångsrik FN-kampanj,
Det okända lidandet, som förra året fick guld i Cannes, Eurobest och Guldägget.
Resumé har sökt Mikael Ström, men i ett pressmeddelande från DDB meddelar han:
"DDB är utan tvekan Sveriges bästa byrå. Det ska bli otroligt kul och inspirerande. Samtidigt vill jag passa på att tacka alla mina kunder och goa människor på Ogilvy för tiden ihop, jag gillar er skarpt.”
Karl-Johan Byttner