Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Prisregnet fortsätter – ännu ett guld till ”The Swedish Number” i Cyber

Publicerad: 22 Juni 2016, 18:54

Statsminister Stefan Löfven har varit ambassadör för Sverige i Svenska Turistföreningens app.

"The Swedish Number" är utan tvekan den hetaste svenska kampanjen i årets Cannes Lions. Nu vinner de ännu ett lejon i kategori Cyber.


Ämnen i artikeln:

The Swedish NumberIngoCannes Lions 2016

Ett Grand Prix, tre guld och fyra silver.

Det är resultatet för Svenska Turistföreningens kampanj "The Swedish Number", som är framtagen av INGO och genomförd tillsammans med C&W och Grey PR i NYC.

Sverige brukar vara stark i Cyber-kategorin, men i år fick vi bara sju nomineringar. De har totalt omvandlats till tre lejon. Förutom "The Swedish Number" prisas också Forsman & Bodenfors med ett bronslejon för Volvo Trucks-kampanjen "Look who's driving". Dessutom får Prime ett silverlejon för Hemnet-kampanjen House of Clicks.

I år delas det ut två Grand Prix i Cyber-kategorin, en till Leo Burnett Madrid för den uppmärksammade filmen Justino för "Christmas lottery" och en till J. Walter Thompson Amsterdam för "The Next Rembrandt".

– Jag, som suttit i den här juryn förut, har sett en stor utveckling på bidragen jämfört med när kategorin startade för sex år sedan. I år var kvalitén på bidragen så hög att teknologin bakom dem försvann. Det är magiskt, sa juryordförande Chloe Gottlieb, till vardags executive creative director på RG/A, i samband med att vinnarna presenterades.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.