Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Proclient valde Svensson

Publicerad: 17 Oktober 2008, 12:04

Proclient, som specialiserat sig på affärssystem och it-stöd, har valt ny byrå. Svensson reklambyrå ska nu förtydliga företagets varumärkeslöfte.


Proclient ville ha en ny grafisk profil och på ett tydligare sätt än tidigare binda ihop kommunikationen. Valet föll på Svensson reklambyrå.

– Det var dags att ta ett nytt kliv i vår utveckling. Vi ville ha en grafisk profil och en röd tråd i vår kommunikation som speglar det bolag vi är och samtidigt stärker vår position på marknaden, säger Tony Ohlin, grundare av Proclient, i en kommentar.

Svensson kommer nu att fokusera på tre kärnvärden: kvalitet, engagemang och kompetens. Målet blir att lyfta och förtydliga dem.
”Att profilera och lyfta fram unika värden hos ett företag i en bransch full av ordvitsar, löften och konsultjargong är en utmaning. Vi har tagit fasta på kundnyttan. Det är Proclient som levererar, snarare än produkterna”, skriver Svensson i en kommentar till samarbetet.

Efter omgörningen kommer Svensson att jobba vidare med reklam och säljstöd för Proclient.

Den gamla logotypen

Den nya logotypen från Svensson

Proclient

Uppdragsgivare: Anders Ferm vd, Tony Ohlin grundare
Byrå: Svensson
Arbetsgrupp: Daniel Grankvist ad, Thomas Backholm copywriter, Anders Torselius webb-ad

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.