Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Procter & Gamble är årets annonsör

Publicerad: 11 februari 2008, 14:04

Proctor & Gamble är världens största annonsör med en marknadsbudget på hisnande 8 miljarder kronor. Men länge ansågs jätten göra tråkig reklam.


Jim Stengel, global marknadschef på P&G.

För fem år sedan bestämde sig Procter & Gamble på att satsa på kreativ reklam. Det gav resultat vid senaste Cannes Lions då man belönades med 14 lejon, varav ett var Grand Prix i print.

– Att bli utsedd till 2008 års annonsör är en prestation vi stolt delar med alla byråer som jobbar med Procter & Gambles varumärken. De har varit våra viktigaste partners i vårt jobb att öka kreativiteten och innovationen i våra varumärken, säger Jim Stengel, global marknadschef på P&G.

Procter & Gamble har sin bas i Cincinnati, men jobbar i 80 länder med över 138 000 anställda. Bland de mest kända varumärkena finns Always, Ariel, Braun, Duracell, Gillette, Pampers och Pringle.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.