Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 februari 2008, 14:04
Proctor & Gamble är världens största annonsör med en marknadsbudget på hisnande 8 miljarder kronor. Men länge ansågs jätten göra tråkig reklam.
Jim Stengel, global marknadschef på P&G.
För fem år sedan bestämde sig Procter & Gamble på att satsa på kreativ reklam. Det gav resultat vid senaste Cannes Lions då man belönades med 14 lejon, varav ett var Grand Prix i print.
– Att bli utsedd till 2008 års annonsör är en prestation vi stolt delar med alla byråer som jobbar med Procter & Gambles varumärken. De har varit våra viktigaste partners i vårt jobb att öka kreativiteten och innovationen i våra varumärken, säger Jim Stengel, global marknadschef på P&G.
Procter & Gamble har sin bas i Cincinnati, men jobbar i 80 länder med över 138 000 anställda. Bland de mest kända varumärkena finns Always, Ariel, Braun, Duracell, Gillette, Pampers och Pringle.
Tobias Rydergren