Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Profilerna i Reeboks känslosamma tränings-kampanj

Publicerad: 18 April 2016, 13:27

Fjärran polerade gymlokaler och hurtiga tillrop berättar skomärket om fördelarna med träning. Frontfigurer är Karl Dyall och Madeleine Vall.


Ämnen i artikeln:

AnimalReebokReklamfilm

Reeboks kampanj består av ett antal korta filmer av dokumentär karaktär där varumärket illustrerar träning ur ett mindre glamouröst perspketiv. I den första filmen mötte vi thaiboxaren Madeleine Vall som efter tio år abrupt tvingades ge upp sin profesionella karriär. Den andra filmen porträtterar artisen Karl Dyall som levde efter devisen "The show must go on" tills han plötsligt blev skadad.
– Det var självklart att vi ville lyfta lokala personligheter som är välkända i Reeboks målgrupp. På så vis kan vi sprida det globala Be More Human-konceptet på ett sätt som är både direkt och nära, säger Filip Lagerbäck, PR & Social Manager på Reebok Nordics, i en kommentar.

Byrån som ligger bakom är Animal. Regissör är Henrik Rostrup och produktionsbolag är Atlas.
– Madeleine och Karl är två väldigt inspirerande personer med starka historier som förändrat hur de ser på livet. Deras enorma kämparglöd och positiva syn på träning ligger helt i linje med Reeboks värderingar och är något vi vill förmedla till andra, kommenterar Julia Eriksson, copywriter på byrån.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

AnimalReebokReklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev