Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Profilerna som talar på Stora Annonsördagen

Publicerad: 16 februari 2015, 07:53

Emma Stjernlöf, Rikard Steiber och Minna Dahlberg

Många intressanta talare dyker under temadagen Stora Annonsördagen på Grand Hôtel den 10 mars.


Ämnen i artikeln:

Stora Annonsördagen

Stora Annonsördagen är Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag för marknadschefer och företagsledare. Dagen går av stapeln på anrika Grand Hôtel i Stockholm och leds av den erfarna kommunikatören Lottie Knutson.

Omkring 500 besökare kommer att bland annat att få lyssna till Sveriges Bästa Marknadschef, Minna Dahlberg från Kronans Apotek, Adidas marknadschef Emma Stjernlöf (Adidas), IKEA:s marknadschef Patrik Nygren-Bonnier och  entreprenören inom wearables och konsumentbeteenden, Mikael Ahlström.

– Det är fantastiskt tillfälle för alla som jobbar med reklam och kommunikation inte får missa, och vi ser att intresset är stort. Aldrig tidigare har du vid ett och samma tillfälle kunnat ta del av och inspireras av så många skickliga kommunikatörers tankar och idéer för framtidens kommunikation. Att dagen dessutom leds av Sveriges bästa kommunikatör, Lottie Knutson, känns extra bra, säger Ulf Hermansson Samell, chef utbildning och event för Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.

Programmet för Stora Annonsördagen 10 mars

• Vad är det största hindret för att kunna genomföra nödvändiga förändringar på marknadsavdelningen?
Lottie Knutson, före detta. kommunikationsdirektör, numera författare och styrelseledamot

• Vad krävs för att uppnå ett givande samarbete med sin byrå?
Lars Terling, vice president, Volvo Trucks Brand and Communications Olle Victorin, account director, Forsman & Bodenfors Max Apéria,
byråvalsrådgivare, Sveriges Annonsörer

• Hur blir man Sveriges Bästa Marknadschef?
Minna Dahlberg, marknadschef, Kronans Apotek (Sveriges Bästa Marknadschef 2014) Karin Rosell, marknadschef, Halebop Thomas Kusoffsky, vd och marknadschef på Smarteyes.  

• Hur organiseras en marknadsavdelning för att få maximal effekt i den digitala transformeringen?
Aje Stenbeck, affärsområdeschef, Inhouse Erik Andersch, Partner, Inhouse, Göteborg Magnus Dahlbäck, Partner, Cartina  

• Hur väljer man rätt rättighet?
Emma Stjernlöf, marknadschef, Adidas Sverige  

• Hur gör man stor skillnad med liten insats?
Carina Herly, chef marknad, Taxi Stockholm  

• Hur arbetar man med e-sport som kommunikationskanal?
Katarina Lundell, marknadschef, Returpack/Pantamera Ragnar Tingström, rådgivare, Scream Mediabyrå Andreas Gillberg, vd, Clutch Entertainment –

• Var i organisationen gör marknadschefen mest nytta? Rikard Steiber, vd MTGx/Viaplay och chief digital officer MTG  

• Hur skapar man global kommunikation som är spetsig på alla marknader? Lars Hygrell, SVP marketing and brands EMA-EMEA, Electrolux  

• Hur behöver marknadschefen göra idag för att lyckas imorgon? Camilla Wallander, vd på Berghs School of Communication.

• Hur bygger man varumärke oberoende av kanal? Patrik Nygren-Bonnier, marknadschef, IKEA Sverige

• Hur gör man ledningen nöjd med reklamarbetet? Sara Rosengren, docent, Handelshögskolan i Stockholm Niklas Bondesson, doktor, Stockholms universitet Maria Celén Törnqvist, Nordenchef, Ipsos Connect  

• Hur ska marknadschefen anpassa sig till wearables och nya konsumentbeteenden? Mikael Ahlström, grundare & vd, Britny, samt delägare, Hyper Island & Sup46

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stora Annonsördagen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.