Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Programledarna lyriska över ”the Swedish prank”

Publicerad: 31 Oktober 2014, 10:50

Nu uppmärksammas Gröna Lunds skräck-kampanj i USA.

Resumé har tidigare skrivit om Gröna Lunds levande reklamskylt som skrämt slag på folk. Nu har ABC News i USA upptäckte kampanjen – och programledarna är lyriska över "the Swedish prank".


Ämnen i artikeln:

PoolArvid AxlandGröna Lund

Bakom reklamskylten – som egentligen är en elastisk duk – gömmer sig en person som dyker fram för att skrämmas. Reaktionerna spelades in med dolda kameror i Skärholmens Centrum den 14 oktober.

Reklambyrån Pool står bakom idén som ska skapa nyfikenhet kring vad som blir den nya åkattraktionen 2015.

Kampanjen har fått stor digital spridning och bland annat även uppmärksammats i TV4:s Nyhetsmorgon – och nu har den plockats upp av amerikanska ABC News.

– Kul  när reklam för en lokal nöjespark på Djurgården flyger över Atlanten, säger Arvid Axland på Pool.

Se ABC News-inslaget nedan (20 sekunder in i klippet)

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

PoolArvid AxlandGröna Lund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.