Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 oktober 2014, 10:50
Nu uppmärksammas Gröna Lunds skräck-kampanj i USA.
Resumé har tidigare skrivit om Gröna Lunds levande reklamskylt som skrämt slag på folk. Nu har ABC News i USA upptäckte kampanjen – och programledarna är lyriska över "the Swedish prank".
Bakom reklamskylten – som egentligen är en elastisk duk – gömmer sig en person som dyker fram för att skrämmas. Reaktionerna spelades in med dolda kameror i Skärholmens Centrum den 14 oktober.
Reklambyrån Pool står bakom idén som ska skapa nyfikenhet kring vad som blir den nya åkattraktionen 2015.
Kampanjen har fått stor digital spridning och bland annat även uppmärksammats i TV4:s Nyhetsmorgon – och nu har den plockats upp av amerikanska ABC News.
– Kul när reklam för en lokal nöjespark på Djurgården flyger över Atlanten, säger Arvid Axland på Pool.
Se ABC News-inslaget nedan (20 sekunder in i klippet)
Magnus Helander