Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Programmatic-experterna om reklamtröttheten: ”Många aktörer tar inte ansvar”

Publicerad: 2 mars 2020, 14:17

”Programmatic är fortfarande en hyfsat ung teknik, men kompetensen börjar komma ikapp och i takt med det tror jag det kommer bli mycket bättre,” säger Fredrika Khorasani, partner på Envolve.

Foto: Getty Images

Dåligt utförd retargeting, överdriven frekvens och personalisering över gränsen. Utmaningarna inom det digitala ekosystemet är många och riskerar att driva på reklamtröttheten. Mycket av ansvaret – och lösningarna – ligger på den automatiserade annonshandeln.


Ämnen i artikeln:

GDPRProgrammaticReklamtrötthetGroupM

I förra veckan kunde Resumé visa hur reklamtröttheten bland svenskarna ökat i takt med de digitala annonsinvesteringarna. År 2014 utgjorde kategorin ”Internet” 33,7 procent av IRM:s reklamkaka. Samtidigt låg

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.