Reklam
Programmatic-experterna om reklamtröttheten: ”Många aktörer tar inte ansvar”
Publicerad: 2 mars 2020, 14:17
”Programmatic är fortfarande en hyfsat ung teknik, men kompetensen börjar komma ikapp och i takt med det tror jag det kommer bli mycket bättre,” säger Fredrika Khorasani, partner på Envolve.
Foto: Getty Images
Dåligt utförd retargeting, överdriven frekvens och personalisering över gränsen. Utmaningarna inom det digitala ekosystemet är många och riskerar att driva på reklamtröttheten. Mycket av ansvaret – och lösningarna – ligger på den automatiserade annonshandeln.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.