Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Projiceringar kan vinna i Outdoor

Publicerad: 16 juni 2014, 07:30

Unicefs upprop för att göra barnkonventionen till svensk lag har chansen att vinna ett lejon i Cannes Lions utomhus-kategori. Bakom kampanjen står Deportivo.


Det blir bara en svensk nominering i Outdoor-kategorin, trots 39 inskickade bidrag. Bidraget i fråga är "Flykten slutar här" som Deportivo har gjort för Unicef.

Kampanjen är inte traditionell utomhus-reklam. Istället har de projicerat barn som flyr på olika fasader runt om i Stockholm. Filmen (som ni kan se nedan) har drygt 38 000 visningar på Youtube.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.