Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Propaganda ska sälja Sydsvenskan

Publicerad: 17 november 2008, 15:10

Kommunikationsbyrån The Fan Club har skapat en kampanj åt Sydsvenskan som ska påminna folk om att tidningen är södra Sveriges största debattforum. Kampanjen är signerad The Fan Club.


Sydsvenska vill visa att de skapar plats för debatt. Resultatet blev en kampanj med propagandistiska klisterdekaler och affischer. Ämnena och åsikterna som syns i kampanjen är alla hämtade från Sydsvenskans debattforum i tidningen och på nätet.

Kampanjen syns under två veckor på pelare, stortavlor, citybacklites och eurosize i Malmö och Lund.

– Det är i mötet med andras åsikter som man hittar sin egen. Målet med debatt är inte konsensus, mångfalden av röster och perspektiv har ett egenvärde. Där har vi en viktig demokratisk funktion att fylla: att hålla samtalet vid liv. Det är så vi gör skillnad, säger Daniel Sandström, chefredaktör på Sydsvenskan, i en kommentar.

Målgruppen är både nya och gamla prenumeranter.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.