Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Provokativa budskap i Crescents nya reklamkampanj

Publicerad: 29 april 2016, 11:01

Crescent fokuserar sin reklam för elcyklar till bilförare och personer som använder kollektivtrafik, för att på så sätt presentera ett mera miljövänligt färdmedel. Nu är affischerna uppklistrade i Stockholms tunnelbanor.


Ämnen i artikeln:

Welcom

Med kampanjen vill man föreslå ett snabbare, hälsosammare och ett mera miljövänligt alternativ.

– Vi har under en period på flera år sett hur intresset för elcyklar vuxit för att nu verkligen "booma". Många ser det som ett sätt att få till sin vardagsmotion, andra är trötta på att sitta i bilköer eller trängas på bussen, samtidigt som de är måna om att göra vad de kan för miljön, säger Johanna Smedberg, marknadschef för Crescent, i ett meddelande.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Welcom och mediebyrån PHD Göteborg. Man har noga valt ut särskilda ytor för reklamen, men fokus på kollektivtrafikens områden och vill med de provokativa budskapen nå ut till pendlare.

– Egentligen handlar det inte om vilket transportsätt som är bäst. Det är individuellt och behoven varierar efter situation. Men det är viktigt att få konsumenter att förstå de olika fördelarna med elcyklar och då spelar givetvis kommunikationen stor roll, säger Joakim Brinkenberg, projektledare på Welcom.

Till exempel så här ser det ut nere i Stockholms tunnelbanor:

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.