Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

PS Communication vann pitch

Publicerad: 16 februari 2009, 11:32

Elva byråer bjöds in till pitch. Nu har kommunikationsbyrån PS Communication vunnit avtalet.


Arbetsgruppen för Habo

Habo gruppen, en av de största leverantörerna av lås och beslag på den nordiska marknaden, letade ny byrå. Elva bjöds in till pitchen. Nu har de skrivit kontrakt med PS Communication.

Uppdraget för kommunikationsbyrån består i att ta fram en ny kommunikationsplattform, grafisk manual och förpackningsdesign.

Elias Stenberg, nordisk varumärkeschef på Habo Gruppen, säger i en kommentar att byråns nordiska förankring och erfarenhet från butiksmarknadsföring avgjorde.
– Vi ville ha en erfaren och kreativ partner med en bred geografisk bas och blev från första mötet intresserade av PS Communication. Hög kvalitet på idéer och en bra dialog gjorde att det snart kändes som ett självklart val.

Tidigare har Habo främst fokuserat på kommunikation mot återförsäljarna. Nu ska företaget även försöka kommunicera direkt till slutkonsumenterna, som består av både privatpersoner och hantverkare.

Satsningen, som gäller både internkommunikation, webb och butiksinformation, kommer att genomföras i hela Norden.

Webbyrån Capo Marknadskommunikation i Jönköping kommer att utveckla Habos hemsida.

Habo

Arbetsgrupp:
Habo Gruppen: Peter Lundblad VD, Elias Stenberg Nordic Brand Manager

PS Communication: Mikael Ritsfalk Kundansvarig, Björn Lindblad Planner, Pål Roos CD/AD, Jenny Bloth Produktionsledare, Johan Lindman Copywriter, Stellan Kristiansson Webbstrateg, Malin Engelbrektsson PR-assistent

Capo Marknadskommunikation: Joakim Lorentzon VD/ Projektledare, Peter Gustafsson Projektledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.