Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 Januari 2014, 12:25
Foto: Pressbild.
Den nordiska brand experience-byrån PS Communication och Story Design Studio har fått utökat förtroende kring Volvo Ocean Race.
Uppdraget från Volvo Cars och AB Volvo går ut på att leverera alltifrån koncept och design till produktion och projektledning för de paviljonger som följer med tävlingen världen över.
– Uppdraget är ett prestigeuppdrag och visar styrkan och bredden i vår erbjudande, säger Jesper Svensson, Client Service Director på PS Communication i en kommentar.
Volvo Ocean Race är världens femte största sportevent sett utifrån medial räckvidd och antalet åskådare.
Tävlingen inleds i Alicante i oktober 2014 och pågår under nära ett år – finalen sker i Göteborg.
Paviljongerna byggs upp i det så kallade Race Village vid samtliga tio stopp världen över– racet 2011-2012 lockade 2,9 miljoner besökare till paviljongerna.
Karl-Johan Byttner