Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

PS lägger ut ny kurs för Volvo Ocean Race

Publicerad: 29 Januari 2014, 12:25

Foto: Pressbild.

Den nordiska brand experience-byrån PS Communication och Story Design Studio har fått utökat förtroende kring Volvo Ocean Race.


Ämnen i artikeln:

Volvo Ocean RacePS Communication

Uppdraget från Volvo Cars och AB Volvo går ut på att leverera alltifrån  koncept och design till produktion och projektledning för de paviljonger  som följer med tävlingen världen över.

– Uppdraget är ett  prestigeuppdrag och visar styrkan och bredden i vår erbjudande, säger  Jesper Svensson, Client Service Director på PS Communication i en  kommentar.

Volvo Ocean Race är världens femte största sportevent sett utifrån medial räckvidd och antalet åskådare.

Tävlingen inleds i Alicante i oktober 2014 och pågår under nära ett år – finalen sker i Göteborg.

Paviljongerna  byggs upp i det så kallade Race Village vid samtliga tio stopp världen över– racet  2011-2012 lockade 2,9 miljoner besökare till paviljongerna.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.