Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

PS pimpar Lambis papper

Publicerad: 17 oktober 2013, 10:13

Kampanjen signerad PS Agency

Premiumsegmentet för hushålls- och toapapper blir allt trängre. Genom två kampanjer signerade PS Agency lanserar Lambi det nya segmentet Superpremium i kampen mot konkurrenterna.


Ämnen i artikeln:

Lambi

Lambi är marknadsledare och vill nu särskilja sig gentemot konkurrenterna genom lyxigt papper.

– Vi lanserar tre produkter i superpremiumsegmentet; hushållspappret Gourmet som är speciellt utvecklat för matlagning och bl.a. certifierat för livsmedelskontakt, samt Deluxe och Balsam som är mjukare och lyxigare toapapper, där Balsam dessutom är bestruket med kamomillextrakt för extra mjukhet, säger Christina von Trampe, marknadschef för Lambi i ett pressmeddelande.

I samband med kampanjen har "Lambi Soft Puzzle" redan laddats över 200 000 gånger. Kampanjerna går i Skandinavien genom bl.a. TV, webb, mobil, butik, utomhus, event/sampling och annonsering.

– Vi vill förstås förmedla samma exklusiva känsla även i kampanjerna. All kommunikation för Gourmet spinner kring temat "Pappret som älskar mat". Deluxe och Balsam får extra lyskraft genom ett facebook-baserat spel – Lambi Soft Puzzle – där de tre slutliga vinnarna delar på badrumsprodukter från Bygghemma värda totalt 100 000 kr, säger Gustav Löfving, kundansvarig på PS Agency.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Lambi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.