Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

PS ska göra en NOA

Publicerad: 10 Mars 2014, 10:15

Stefan Norén.

Foto: Pressbild.

PS koncernchef Carl-Henric Stjerna lämnar bolaget. Hans roll ersätts inte, utan en av grundarna tillika en av storägarna, Patrik Walldén, går i stället in som koncernchef för Xperience Group, där PS Communication idag ingår. Gruppen siktar nu på flera förvärv innan sommaren, däribland inom pr.


Ämnen i artikeln:

NoaPS CommunicationBrand Experience ScandinaviaXperience Group

– Vi vill bli ett kommunikationshus och vi tittar en del på hur  branschkollegor som exempelvis The North Alliance jobbar, säger Stefan  Norén, arbetande styrelseordförande för PS Group tillika verksam inom  Xperience Group.

Han känner sig nöjd med Carl-Henric Stjernas insatser och menar att han hjälpte gruppen att plöja, så och skörda.

Hans  roll blir dock överflödig i och med att Patrik Walldén tar över som  koncern-vd för Xperience Group, där inte bara PS Communication ingår,  utan även People Partner, Story Designstudio och Brand Experience  Scandinavia.

– Vi har haft en omorganisation som har pågått under  1-1,5 år och vi har slagit ihop fem operativa PS-bolag till ett enda.  Det känns ändå skönt att det inte blir någon skilsmässa från Carl-Henric  Stjerna, utan att han jobbar kvar i styrelsen, säger Stefan Norén.

Han berättar att Xperience Group ska göra sin nästa resa genom att samla ett antal bolag under ett och samma varumärke.

Här räknar man med att göra ett antal förvärv innan sommaren.
– Vi tittar på byråer som kan komplettera vårt erbjudande, säger Stefan Norén.

Vad saknar ni för något?
–  Pr är ett område. Vi har också flera kompetenser idag inom digitalt,  men vi kanske saknar riktig spjutspetskompetens, säger Stefan Norén.

Han  menar att PS Communication fortsatt kan han en one-brand-strategy, men  att man också vill skapa ett house of brands genom just Xperience Group.

Stefan Noréns tidshorisont sträcker sig fram till år 2020.
–  Det är en väldigt kundorienterad satsning där vårt mål är att bli en  ännu bättre byrå. Det handlar ju också om att leva upp till våra ägares,  
intressenters och partners mål, säger Stefan Norén.

Xperience-gruppen  har idag 21 delägare som äger lika många procent, medan han själv,  Patrik Walldén och Lars Westling äger övriga 79 procent.

Hur ska ni finansiera era kommande förvärv?
–  Dels handlar det om likvida medel i form av aktier, dels andra  finansieringslösningar i form av private equity eller venture capital.  Vi har ett par sådana dialoger just nu, säger Stefan Norén.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.