torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Psykbryt i telefonkön när Okto gör kampanj för Telavox

Publicerad: 21 februari 2023, 09:15

Att stå i telefonkö är något vi alla varit med om. Att de dessutom är orimligt långa, komplicerade och tråkiga är också något de flesta känner igen sig i. Det är vad OKTO plockar upp i en varumärkeskampanj för i tech- och telekombolaget Telavox.

Ämnen i artikeln:

OktoNyheterKampanjReklam

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Telavox är ett malmöbaserat tech- och telekombolag med fokus på B2B-tjänster. I kampanjen, tillsammans med OKTO, fångar de den där gnisslande känslan av att aldrig komma fram fast man bara behöver lite enkel hjälp. Något som Telavox växel- och integrationstjänster säger sig kunna lösa.

– Det finns nog få tillfällen när man känner sig så liten som människa som när man står i telefonkö, säger Marthina Elmqvist, Head of Brand & Communications på Telavox. Men förhoppningsvis vet företag och organisationer nu om att det finns smartare och mer moderna lösningar hos oss på Telavox.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Kampanjen går utomhus, i radio, print och online och visar på ett uppskruvat sätt hur det känns i en telefonkö. I filmen, som är gjord med Slutet är Nära, ser vi en man nära till sammanbrott som inte verkar komma framåt i sitt köande.

– Man känner ju minst sagt igen sig i den här situationen och man känner med personen i filmen. Det är en väldigt underlig situation egentligen, när företag inte verkar vilja prata med sina kunder. Det fångar frustrationen som många nog känner, säger Nick Christiansen, creative director på OKTO.

Kampanjen är den första delen i ett nytt långsiktigt samarbete mellan Telavox och OKTO, och den går live i Sverige den 20 februari och veckan efter i Danmark.

Arbetsgrupp

OKTO

Designer - Mikaela Källgren

Copywriter - Carl-Johan Mölstad

Art Director - Ellinor Ekström

Project Lead - Astrid Wassén

Client Director - Emanuel Lantz

Strategy Director - Sebastian Elmblad

Strategist - Franziska Engsner

Creative Director - Nick Christiansen

 

Telavox

Head of Brand & Communications – Marthina Elmqvist

VP of Marketing – Björn Tideman

Head of Product Marketing – Mazyar Salh

Creative Lead - Fredrik Svensson

Designer – Malin Bengtsson

 

Slutet är nära

Exekutiv producent – Alexandros Bakos

Producent – Petra Krigström Gentile

Produktionsledare – Adam Pal

Produktionsassistent – Rebecka Kvist

Regissör – Isak Lindberg

B-foto – Kristoffer Hellman

 

Slutet takeout

Klippning – Mikael Hallmans

Online – Mikael Hallmans

Grade – Jonatan Qvist

Ljud – Christian Baringe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev