Reklam
Psykbryt i telefonkön när Okto gör kampanj för Telavox
Publicerad: 21 februari 2023, 09:15
Att stå i telefonkö är något vi alla varit med om. Att de dessutom är orimligt långa, komplicerade och tråkiga är också något de flesta känner igen sig i. Det är vad OKTO plockar upp i en varumärkeskampanj för i tech- och telekombolaget Telavox.
Telavox är ett malmöbaserat tech- och telekombolag med fokus på B2B-tjänster. I kampanjen, tillsammans med OKTO, fångar de den där gnisslande känslan av att aldrig komma fram fast man bara behöver lite enkel hjälp. Något som Telavox växel- och integrationstjänster säger sig kunna lösa.
– Det finns nog få tillfällen när man känner sig så liten som människa som när man står i telefonkö, säger Marthina Elmqvist, Head of Brand & Communications på Telavox. Men förhoppningsvis vet företag och organisationer nu om att det finns smartare och mer moderna lösningar hos oss på Telavox.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kampanjen går utomhus, i radio, print och online och visar på ett uppskruvat sätt hur det känns i en telefonkö. I filmen, som är gjord med Slutet är Nära, ser vi en man nära till sammanbrott som inte verkar komma framåt i sitt köande.
– Man känner ju minst sagt igen sig i den här situationen och man känner med personen i filmen. Det är en väldigt underlig situation egentligen, när företag inte verkar vilja prata med sina kunder. Det fångar frustrationen som många nog känner, säger Nick Christiansen, creative director på OKTO.
Kampanjen är den första delen i ett nytt långsiktigt samarbete mellan Telavox och OKTO, och den går live i Sverige den 20 februari och veckan efter i Danmark.
Arbetsgrupp
OKTO
Designer - Mikaela Källgren
Copywriter - Carl-Johan Mölstad
Art Director - Ellinor Ekström
Project Lead - Astrid Wassén
Client Director - Emanuel Lantz
Strategy Director - Sebastian Elmblad
Strategist - Franziska Engsner
Creative Director - Nick Christiansen
Telavox
Head of Brand & Communications – Marthina Elmqvist
VP of Marketing – Björn Tideman
Head of Product Marketing – Mazyar Salh
Creative Lead - Fredrik Svensson
Designer – Malin Bengtsson
Slutet är nära
Exekutiv producent – Alexandros Bakos
Producent – Petra Krigström Gentile
Produktionsledare – Adam Pal
Produktionsassistent – Rebecka Kvist
Regissör – Isak Lindberg
B-foto – Kristoffer Hellman
Slutet takeout
Klippning – Mikael Hallmans
Online – Mikael Hallmans
Grade – Jonatan Qvist
Ljud – Christian Baringe