Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Publicis stor vinnare i Samsungs globala pitch

Publicerad: 2 Oktober 2014, 10:57

Maurice Lévy, chef Publicis.

Foto: Publicis.

Samsung lägger cirka två miljarder dollar per år på media och nu har man genomfört en global genomgång av sina byråer. Publicis-gruppen kommer ut som den stora vinnaren i genomgången.


Ämnen i artikeln:

StarcomWieden+KennedyLeo BurnettMECGreySamsungBBHPublicis

Genomgången visar att byråer som Leo Burnett vann mot Grey när det gäller rollen som globalt nätverk, medan Starcom fortsätter att vara global byrå för medieplanering och medieköp, enligt källor till Adweek.

Samma källor uppger att WPP:s MEC och Interpublics BPN var finalister för just den delen.

Adweeks uppgifter gör också gällande att Publicis-byrån Rosetta är ny i stallet och får en stor del av den globala digitala affären ihop med Interpublics R/GA.

Samsung har också adderat två kreativa byråer som ska genomföra globala kampanjer. Adweek uppger att dessa är Publicis-byrån Bartle Bogle Hegarty, BBH, och den oberoende byrån Wieden+Kennedy.

Samsung plockade in SP Kim som ny marknadsdirektör i december.

Han är tidigare vd för Samsungs Electronic Europé och har också varit den som har ansvarat för genomgången av företagets byrårelationer.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.