Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Publiken får uppleva något de inte upplevt förut”

Publicerad: 23 maj 2013, 22:20

Xenia Kriisin, Kriget och Masquer uppräder alla på "Sveriges bästa byrå"

Foto: Bilden är ett montage

Förra året spelade LUNE på "Sveriges Bästa Byrå". Nu är bandet aktuellt i Volvos senaste reklamfilm. Den 30 maj på Kägelbanan i Stockholm får publiken se Kriget, Masquer och Xenia Kriisin lira. Resumé har tagit ett snack med MTG:s Radio försäljningsdirektör Tomas Bacoccoli om varför han valde ut just dessa band att spela inför reklambranschen.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Bästa ByråClaes de Faire

Nästa torsdag hyllar Resumé kreativiteten på Kägelbanan i Stockholm när det är dags för "Sveriges Bästa Byrå". Förutom korv och bärs kommer gästerna att bjudas på musik i toppklass. Kriget var med under förra årets upplaga och gruppen har växt sedan dess. I år är man åter en av akterna.

MTG:s Tomas Bacoccoli har också valt ut Masquer och Xenia Kriisin att spela när Reklamsverige samlas.

– Banden har valts med en blandning av fingertoppskänsla och egen smak. Vi vill ge den kräsna målgruppen en känsla av vad som komma skall på musikscenen. Det här är inte de mest spelade artisterna, utan snarare dolidisar på väg upp.

Vad kan publiken förvänta sig?
– Slarvigt uttryckt blir det en kombination av rock/pop, elektrogospel och saxofon-techno. Det här är riktigt duktiga musiker.

Blir det några överaskningar?
– Överraskningsmomentet ligger i att publiken får uppleva något som de inte har upplevt förut. Med undantag av kriget som har växt ett antal steg sedan förra året när de uppträdde på "Sveriges Bästa Byrå".

Varför är reklambranschen rätt målgrupp för de här banden?
– Reklambranschen är trendkänslig, men man kan se att det kommersiella och konstnärliga flyter ihop allt mer. I dag ses det inte som särskilt kladdigt för en artist att ställa upp för ett varumärke. Lune som uppträdde förra året medverkade sedan i Volvos reklamfilmer. Asha Ali som jag ställde på scenen  under Guldägget 2009 fick senare sjunga i reklamfilm för SAAB. Det säger något om utvecklingen.

Resumés chefredaktör ser fram emot "Sveriges Bästa Byrå" och hyllar artisterna.

– Några av Sveriges bästa band spelar och det här är vårt sätt att fira den kreativa reklamens trumfer.  Eftersom vi inte håller någon prettomiddag på något konstigt prettohotell är allt gratis för alla. Anmälan sker på resume.se, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.