Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

R/GA ger Adlibris ny identitet

Publicerad: 30 Augusti 2013, 12:47

R/GA Stockholm har utformat en ny grafisk identitet åt Adlibris samt designat bolagets nya webbplats. Webbplatsen har en så kallad responsiv plattform, vilken ska skapa större engagemang bland besökarna.


Ämnen i artikeln:

R/GAAdlibris

Den nya sajten innehåller bland en förbättrad sökfunktion, vilket enligt  R/GA är resultatet av ett större arbete inom interaktionsdesign.

R/GA har även tagit fram en ny logotype för Adlibris, vilken bygger på idéer från ett klassiskt bokmärke.

–  R/GA har återigen visat prov på sin omfattande kunskap om hur digitala  medier helt kan förändra kundernas beteende och hur detta påverkar vår  framtida verksamhet och tillväxt, säger Peter Brühl, Sverige-chef på Adlibris i en kommentar

En starkt bidragande orsak till den nya plattformen är den ökade trafiken via mobila enheter. Utvecklingen ställer krav på en responsiv sajt – det vill säga besökaren får samma upplevelse oavsett vilken enhet som används.

Här  är upplägget att besökaren ska njuta av att utforska sajten – ungefär  på samma sätt som den resa man påbörjar för att hitta en bra bok.

Adlibris valde R/GA till sin digitala byrå 2012.

–  Vi ville göra den nya webbplatsen tillgänglig för alla användare och  förmedla känslan av en lokal, oberoende bokhandel - men med miljontals  titlar, säger Anders Erlandsson, Managing Director på R/GA Stockholm.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

R/GAAdlibris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.