Reklam
R/GA tar hem Adlibris
Publicerad: 3 april 2012, 09:41
Kay Höök.
Foto: Björn Elgstrand.
Efter en pitch tar nystartade R/GA hem Adlibris som ny kund. Uppdraget är nordiskt och handlar om att vidareutveckla Adlibris digitala närvaro i flera kanaler, fördjupa konsumentengagemanget samt stärka varumärket.
TM
Tero Marjamäki
Adblibris är Sveriges största bokhandel på nätet. 2011 omsatte bolaget över en miljard kronor.
Nu vill man fortsätta växa och tar hjälp av det relativt nyetablerade nätverket R/GA i Sverige.
– R/GA har demonstrerat omfattande insikt i hur digital media i grunden förändrar kundbeteende och hur detta påverkar Adlibris framtida affär. De har djup förståelse för design och dess påverkan på kundinteraktion och köpprocess. Vi ser R/GA som en viktig partner i Adlibris framtida utveckling, säger Peter Brühl, Marknads- och Försäljningschef Adlibris Sverige i en kommentar.
Kay Höök, exekutiv kreativ chef, R/GA Stockholm:
– Detta är fantastiska nyheter för R/GA Stockholm, Adlibris är precis den typ av kund som vi vill arbeta med. De omfamnar digital innovation och alla de möjligheter det för med sig.