Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

R/GA tar hem Adlibris

Publicerad: 3 April 2012, 09:41

Kay Höök.

Foto: Björn Elgstrand.

Efter en pitch tar nystartade R/GA hem Adlibris som ny kund. Uppdraget är nordiskt och handlar om att vidareutveckla Adlibris digitala närvaro i flera kanaler, fördjupa konsumentengagemanget samt stärka varumärket.


Ämnen i artikeln:

Kay HöökR/GAAdlibris

Adblibris är Sveriges största bokhandel på nätet. 2011 omsatte bolaget över en miljard kronor.

Nu vill man fortsätta växa och tar hjälp av det relativt nyetablerade nätverket R/GA i Sverige.

– R/GA har demonstrerat omfattande insikt i hur digital media i grunden förändrar kundbeteende och hur detta påverkar Adlibris framtida affär. De har djup förståelse för design och dess påverkan på kundinteraktion och köpprocess. Vi ser R/GA som en viktig partner i Adlibris framtida utveckling, säger Peter Brühl, Marknads- och Försäljningschef Adlibris Sverige i en kommentar.

Kay Höök, exekutiv kreativ chef, R/GA Stockholm:

– Detta är fantastiska nyheter för R/GA Stockholm, Adlibris är precis den typ av kund som vi vill arbeta med. De omfamnar digital innovation och alla de möjligheter det för med sig.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Kay HöökR/GAAdlibris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.