Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Radioreklamen som pratar med din mobil prisas

Publicerad: 20 April 2016, 14:01

Saatchi & Saatchi plockar hem Guldägget.

Foto: Kampanjbild

Toyota och Saatchi & Saatchi använde en radioreklam till att integrera med bilförares mobiltelefoner. Nu prisas ”Ett SIRIöst Meddelande” med Guldägget.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiGuldägget 2016Guldägget

Reklamen togs fram i syfte för att få folk att tänka efter innan de använder mobilen under körning. Det hela går till så att radiospoten säger till mobiltelefonen att försätta sig i flygplansläge utan någon mänsklig interaktion. Denna sker via Siri i Apples telefoner.

Saatchi & Saatchi Stockholm vinner nu Guldägget med ”Ett SIRIöst Meddelande”. Motiveringen lyder:

”Människan är ganska kass. Den är såklart bra på vissa saker, men ofta är den riktigt usel på att förstå vad som är bäst för den – hur den till exempel ska göra för att skydda sig själv och andra från fara. Då är det bra att robotar finns. Hej Siri, dela ut guldägget i radio!”

Årets ena Silverägg går till DDB Stockholm för kampanjen ”Anti sleep Assist” för McDonal’ds Sverige och det andra går till Åkestam Holst med ”Keep the flame burning” för Primus.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt (föräldraledig)

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.