Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Radiotjänst är bästa annonsören

Publicerad: 5 Maj 2010, 13:02

Radiotjänst framgångsrika kommunikation får nu ytterligare en utmärkelse. Företaget utsågs idag till Årets annonsör på Stockholm Media Week.


Ämnen i artikeln:

Stockholm MediaWeekRadiotjänst

Stina Ekblad spelade huvudrollen i den interaktiva tackfilmen för Radiotjänst.

Förutom Radiotjänst var OLW och Försvaret nominerade till priset. Motiveringen till valet av Radiotjänst lyder:

När var det boken Information Anxiety skrevs? På 1980-talet, eller på denna sidanav 2000-talet? Spelar ingen roll, mycket information har skapats sedan dess. Det kallas brus. Bruuuuussssss. Hur slår man igenom mediabruuuuuset? Jo med mod, en vilja att vilja ändra attityder, skapa nyheter som ger mening. Och vad får man då? Enkel matematik: genooooomslagskraft. Richard Saul Wurman, om han visste detta, skulle säkert varit stolt över Radiotjänst.

För att bli nominerad till priset ska annonsören ha drivit ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete baserat på innovativa lösningar, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.