Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Radiotjänst: Roligt att vårt manér står sig starkt

Publicerad: 30 maj 2008, 11:41

Radiotjänst har ingenting emot att vara inspirationskälla till Storåkers reklamfilmer för TV8.
– Det är roligt att det manér som vi arbetade fram på 90-talet fortfarande står sig starkt, säger Anna Pettersson, vd för Radiotjänst till Resume.se.


Resume.se skrev i går om att TV8 i sommar går ut med en kampanj som är inspirerad av Radiotjänsts klassiska filmer, där man uppmanades att ringa om man inte betalat tv-avgift.

– Det är roligt att det manér som vi arbetade fram på 90-talet fortfarande står sig starkt. Men nu har vi ju gått över till en annan form för att klargöra vårt budskap, säger Anna Pettersson, vd för Radiotjänst till Resume.se.

Om ni fortfarande hade haft kvar den gamla formen, hade det då varit ett problem?
– Då hade vi ju varit två stycken som kommunicerade på väldigt lika sätt.

TV8 nischar ju sig mot public service. Har du några tankar kring det?
Utifrån mitt perspektiv finns det bara tre public service-företag, och det är de tv-avgiftsfinansierade SR, SVT och UR.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.